Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií

doc. PaedDr. Dáša Porubčanová, PhD.

Prorektorka pre vedu a výskum, zástupkyňa vedúceho katedry

  • ID:

    KH: utorok 13.00 - 15.00

  • Katedra:

    Katedra školskej didaktiky

  • Email:

    porubcanova@dti.sk

  • Telefón:

  • Výučba

     

    Podieľa sa na výučbe v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy.

    Vyučované predmety:

    Pedagogická diagnostika

    Pedagogická komunikácia

    Špeciálna pedagogika

    Základy didaktiky

    Vývinová psychológia

    Psychológia tvorivosti

  • Projekty

     

    KEGA č. 005DTI-4/2018 Stratégie podpory adherencie žiakov   k pravidlám v edukačnom prostredí

    Pozícia v projekte: spoluriešiteľ, od 2/2021 – zodpovedný riešiteľ

     

    KEGA č. 036UKF-4/2014 Ovplyvňovanie agresívneho správania žiakov formovaním optimálnej klímy školy a triedy

    Pozícia v projekte: spoluriešiteľ

     

    KEGA č. 001DTI-4/2018 Školské podvádzanie ako problémový aspekt hodnotenia výsledkov výchovnovzdelávacieho procesu na stredných školách.

    Pozícia v projekte: spoluriešiteľ

     

    SCIENTIA–ARS-EDUCATIO, KRAKOW, INTRODUCTION OF MODERN COMPUTER TECHNOLOGIES IN UNIVERSITY STUDENT TRAINING Wprowadzenie nowoczesnych technologii komputerowych w kształcenie studentów

    Pozícia v projekte: zodpovedný riešiteľ

     

    Fundation of European Economic Interest Grouping, POSITIVE PSYCHOLOGY AS A NEW PARADIGM OF HIGH SCHOOL EDUCATION AIMED AT THE DEVELOPMENT OF PERSONAL COMPETENCIES FOR LIFE

    Pozícia v projekte: zodpovedný riešiteľ

     

    IGA 005DTI/2019 Educational Challenges in Teaching Field Didactics

    Pozícia v projekte: zodpovedný riešiteľ

  • Publikácie

     

    ORCID ID:                  0000-0001-5287-682X

    WOS Researcher ID:     

    SCOPUS Author ID:        57195348437

     

    AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

    AAA01   PORUBČANOVÁ, D. & VANÍČKOVÁ, R. 2017. Financial literacy in the educational process. 1. vyd. Karlsruhe, DE: Ste-Con. 163 s. ISBN 978-39-4586- 221-6.

    AAA02   PORUBČANOVÁ, D. 2016. Education about Aesthetic values in selected European education systems. 1. vyd. - Karlsruhe, DE: Ste-Con. 123 s. ISBN 978-3-945862-11-7

    AAA03   PORUBČANOVÁ, D., MARKS, I., ROZVADSKÝ GUGOVÁ, G., GABRHELOVÁ, G., DOHNANSKÁ, M. 2020. Educational context of compliance with school rules. Ostrava: STS Science Centre. 128 s. ISBN 978-1-908235-14-5.

     

    ACA Vysokoškolské učebnice vydané v zahraničných vydavateľstvách

    ACA01   GÁBOROVÁ, Ľ. & PORUBČANOVÁ, D. 2016. Vybrané kapitoly z vývinovej psychológie. Brno: Tribun, EU. 133 s. ISBN 978-80-263-1088-4. 

    ACA02   GÁBOROVÁ, Ľ. & PORUBČANOVÁ, D. 2017. Vývinová psychológia. 2. rozšírené vyd. Brno: Tribun, EU. 216 s. ISBN 978- 80-263-1332-8. 

    ACA03   PORUBČANOVÁ, D. 2019. Pedagogická diagnostika v edukačnej teórii a praxi. Týn nad Vltavou: Nová forma. 183 s. ISBN 978-80-7612-137-9.

     

    ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

    ACB01   PORUBČANOVÁ, D. 2014. Pedagogická komunikácia 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút, 2014. 121 s. (4 AH) [online]. ISBN 978-80-89400-84-3.

    ACB02   LABAŠOVÁ, E. & PORUBČANOVÁ, D. 2012. Pedagogická diagnostika. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút, 2012. - 168 s. (7,6 AH) ISBN 978-80-89400-42-3. (35 % = 3,1 AH).

     

    BCI Skriptá a učebné texty

    BCI01    GERŠICOVÁ, Z. & PORUBČANOVÁ, D. 2020. Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí stredných odborných škôl. Dubnica nad Váhom: VŠ DTI, 128 s. [online] ISBN 978-80-8222-019-6. 

    BCI02    OBERUČ, J. & PORUBČANOVÁ, D. 2010. Základy didaktiky. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom. 145 s. ISBN 978-80-89400-09-6.

    BCI03    PORUBČANOVÁ, D. & HASAJOVÁ, L. BILČÍK, A. 2020. Vybrané kapitoly z pedagogickej komunikácie v odbornom vzdelávaní.  Dubnica nad  Váhom: VŠ DTI. [online] ISBN 978-80-8222- 015-8. 198 s.