doc. PaedDr. Dáša Porubčanová, PhD.
Prorektorka pre vedu a výskum, zástupkyňa vedúceho katedry
-
ID:
KH: utorok 13.00 - 15.00
-
Katedra:
Katedra školskej didaktiky
-
Email:
porubcanova@dti.sk
-
Telefón:
-
Výučba
Podieľa sa na výučbe v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy.
Vyučované predmety:
Pedagogická diagnostika
Pedagogická komunikácia
Špeciálna pedagogika
Základy didaktiky
Vývinová psychológia
Psychológia tvorivosti
-
Projekty
KEGA č. 005DTI-4/2018 Stratégie podpory adherencie žiakov k pravidlám v edukačnom prostredí
Pozícia v projekte: spoluriešiteľ, od 2/2021 – zodpovedný riešiteľ
KEGA č. 036UKF-4/2014 Ovplyvňovanie agresívneho správania žiakov formovaním optimálnej klímy školy a triedy
Pozícia v projekte: spoluriešiteľ
KEGA č. 001DTI-4/2018 Školské podvádzanie ako problémový aspekt hodnotenia výsledkov výchovnovzdelávacieho procesu na stredných školách.
Pozícia v projekte: spoluriešiteľ
SCIENTIA–ARS-EDUCATIO, KRAKOW, INTRODUCTION OF MODERN COMPUTER TECHNOLOGIES IN UNIVERSITY STUDENT TRAINING Wprowadzenie nowoczesnych technologii komputerowych w kształcenie studentów
Pozícia v projekte: zodpovedný riešiteľ
Fundation of European Economic Interest Grouping, POSITIVE PSYCHOLOGY AS A NEW PARADIGM OF HIGH SCHOOL EDUCATION AIMED AT THE DEVELOPMENT OF PERSONAL COMPETENCIES FOR LIFE
Pozícia v projekte: zodpovedný riešiteľ
IGA 005DTI/2019 Educational Challenges in Teaching Field Didactics
Pozícia v projekte: zodpovedný riešiteľ
-
Publikácie
ORCID ID: 0000-0001-5287-682X
WOS Researcher ID:
SCOPUS Author ID: 57195348437
AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách
AAA01 PORUBČANOVÁ, D. & VANÍČKOVÁ, R. 2017. Financial literacy in the educational process. 1. vyd. Karlsruhe, DE: Ste-Con. 163 s. ISBN 978-39-4586- 221-6.
AAA02 PORUBČANOVÁ, D. 2016. Education about Aesthetic values in selected European education systems. 1. vyd. - Karlsruhe, DE: Ste-Con. 123 s. ISBN 978-3-945862-11-7
AAA03 PORUBČANOVÁ, D., MARKS, I., ROZVADSKÝ GUGOVÁ, G., GABRHELOVÁ, G., DOHNANSKÁ, M. 2020. Educational context of compliance with school rules. Ostrava: STS Science Centre. 128 s. ISBN 978-1-908235-14-5.
ACA Vysokoškolské učebnice vydané v zahraničných vydavateľstvách
ACA01 GÁBOROVÁ, Ľ. & PORUBČANOVÁ, D. 2016. Vybrané kapitoly z vývinovej psychológie. Brno: Tribun, EU. 133 s. ISBN 978-80-263-1088-4.
ACA02 GÁBOROVÁ, Ľ. & PORUBČANOVÁ, D. 2017. Vývinová psychológia. 2. rozšírené vyd. Brno: Tribun, EU. 216 s. ISBN 978- 80-263-1332-8.
ACA03 PORUBČANOVÁ, D. 2019. Pedagogická diagnostika v edukačnej teórii a praxi. Týn nad Vltavou: Nová forma. 183 s. ISBN 978-80-7612-137-9.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
ACB01 PORUBČANOVÁ, D. 2014. Pedagogická komunikácia 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút, 2014. 121 s. (4 AH) [online]. ISBN 978-80-89400-84-3.
ACB02 LABAŠOVÁ, E. & PORUBČANOVÁ, D. 2012. Pedagogická diagnostika. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút, 2012. - 168 s. (7,6 AH) ISBN 978-80-89400-42-3. (35 % = 3,1 AH).
BCI Skriptá a učebné texty
BCI01 GERŠICOVÁ, Z. & PORUBČANOVÁ, D. 2020. Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí stredných odborných škôl. Dubnica nad Váhom: VŠ DTI, 128 s. [online] ISBN 978-80-8222-019-6.
BCI02 OBERUČ, J. & PORUBČANOVÁ, D. 2010. Základy didaktiky. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom. 145 s. ISBN 978-80-89400-09-6.
BCI03 PORUBČANOVÁ, D. & HASAJOVÁ, L. BILČÍK, A. 2020. Vybrané kapitoly z pedagogickej komunikácie v odbornom vzdelávaní. Dubnica nad Váhom: VŠ DTI. [online] ISBN 978-80-8222- 015-8. 198 s.
