Didaktika technických profesijných predmetov (PhD.) Doktorandské štúdium
Prihláška- Odbor:
učiteľstvo a pedagogické vedy - Stupeň vysokoškolského štúdia:
III. stupeň - Forma štúdia:
denná, externá - Štandardná dĺžka štúdia:
denná forma štúdia - 3 roky, externá forma štúdia - 4 roky - Cena za semester:
969 € denná forma / 969 € externá forma
-
Študijný program Didaktika technických profesijných predmetov študijného odboru 1.1.10 Odborová didaktika, organicky nadväzuje na druhý stupeň (magisterský) študijného programu Učiteľstvo technických predmetov.
V doktorandskom študijnom programe Didaktika technických profesijných predmetov, v jeho študijnej časti, sa kladie dôraz na osvojenie si moderných trendov zo všeobecnej didaktiky, z teórie a politiky odborného vzdelávania, z techniky a humanizácie, zo psychológie a taktiež na osvojenie si vedomostí a zručností realizovať validný a reliabilný pedagogický výskum.
Vedecká časť študijného programu je reprezentovaná realizáciou pedagogického výskumu aktuálneho vedeckého problému z didaktiky, vyústením ktorého je prezentácia získaných výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní v domácich a zahraničných vedeckých monografiách, časopisoch, či konferenčných zborníkoch ako aj aktívna spoluúčasť na riešení výskumného projektu formou členstva vo výskumnom tíme.
ODBORNÝ PROFIL ABSOLVENTA
Absolvent študijného programu (v súlade s vymedzeným profilom absolventa tretieho stupňa vysokoškolského vzdelávania) v študijnom odbore 1.1.10 odborová didaktika:
- je spôsobilý samostatne a zodpovedne vyučovať didaktiku technických predmetov, t.j. bude vedieť viesť výchovno-vzdelávací a výchovno-výcvikový proces prostredníctvom prednášok, seminárov, cvičení, praktík, študentskej pedagogickej praxe a iných aktivít,
- je spôsobilý samostatne a zodpovedne identifikovať, analyzovať a riešiť náročné odborovo-didaktické problémy empirického a konceptuálneho charakteru,
- je spôsobilý samostatne a zodpovedne plánovať, organizovať a vyhodnocovať výskumy v odborovej didaktike,
- ovláda poznatky z metodológie a metodiky výskumu v odborovej didaktike,
- je schopný samostatne a aj v tíme vedecky bádať a tvorivou vedeckou činnosťou prispievať k rozvoju vedy,
- pozná edukačný systémový kontext vo vzťahu k ekonomickej, politickej a kultúrnej determinácie rozvoja osobnosti v procese vzdelávania,
- vie samostatne reflektovať a sebareflektovať odborovo-didaktickú prácu a kvalifikovane posudzovať jej kvalitu a efektívnosť,
- ovláda tvorivé využívanie relevantných znalostí na identifikovanie, analyzovanie a riešenie odborovo-didaktických problémových situácií,
- vie vedecky skúmať systémové vzťahy medzi javmi vyučovacieho procesu a to najmä v závislosti výchovno-vzdelávacích a výchovno-výcvikových efektov od ich programových, procesných a kontextových determinantov,
- dokáže koncepčne projektovať programy didaktických systémov technických profesijných predmetov s cieľom zvyšovania efektívnosti a kvality vyučovania,
- má rozvinuté schopnosti metakognície, sebavzdelávania a postdoktorandského štúdia.
- je schopný viesť a vychovávať mladých vedeckých pracovníkov.
Dokumenty
- IL PHD DTPP D.pdf (PDF)
- IL PHD DTPP E.pdf (PDF)
- IL PHD DTPP AJ.pdf (PDF)
- Opis ŠP PHD DTPP D AJ.pdf (PDF)
- Opis ŠP PHD DTPP D SJ.pdf (PDF)
- Opis ŠP PHD DTPP E AJ.pdf (PDF)
- Opis ŠP PHD DTPP E SJ.pdf (PDF)
- VHS PHD DTPP D,E AJ.pdf (PDF)
- VHS PHD DTPP D,E SJ.pdf (PDF)